donderdag 2 juni 2016

Restyling kleinmeubelen by de Graanzak


De Graanzak heeft weer heel wat avonturen beleefd.
Wij zijn momenteel bezig met een soort van showroom, cq opslag, cq gezellig plekje te creëren in de tuin. Wij worden nl. een beetje lyrisch van alle spullen in huis.
Ik denk:" Dat kan beter". We hebben een plekje in de achtertuin, waar we niets mee doen. Et voila, het idee was geboren. Geen gesjouw meer naar de vliering met de "merchandise" van de Graanzak.
De spullen die wij verkopen zijn ook meestal erg zwaar. Dus dat zal een stuk minder energie gaan kosten. Maar het is nog in de maak, dus wordt vervolgd....
Oké, kleine Sneak preview:
Afijn, ons zwagertje helpt ons hierbij, dus dat gaat goedkomen. Dat is zo'n handig vakmannetje. Zijn we super, echt superblij mee.

Nu wil het geval dat wij ongeduldig van aard zijn en dus al bezig met inrichten. Wat natuurlijk heel onhandig is, aangezien we dan weer niet weten waar we met de spullen naartoe moeten. Maar ja ik was op zoek naar een meidenkast op MP en de vorige keer was er al 1 aan mijn neus voorbij gegaan dus gelijk aan de bel en gezegd dat we hem s'avonds kwamen halen.
Manlief wist nog van niets en is vrijdag altijd brak en het was vrijdag.....dus hij was not amused, say the least.
Wij op naar Drunen. Kwamen we daar toch in een idyllisch boerderijtje terecht met openslaande deuren en een gepotdekselde schuur, met weilandje voor de paardjes, met oude molen. Zie je het voor je?....want ik heb geen foto.
Wel een foto van de meidenkast voor de restyling.
Na het plakplastic verwijderen, vervolgens licht opschuren,  met ammoniak afnemen en 2x Deep Earth van P&O is dit nu het resultaat:

Nog eentje in vol ornaat.
Ben er super blij mee. Ik zal hem missen als hij weer de huiskamer uit moet.
Hij zal een enorme leegte achterlaten, zucht. Mss toch maar weer op MP kijken voor nog één....laat husband het nog maar ff niet horen.
Afijn, mijn speurdersneus rook nog meer leuke snuisterijen in dat idyllische boerderijtje en dat klopte. We hebben ook nog een hele gave oude houten tafel op de kop getikt. Leuk voor de showroom/opslag. Een brocante wasbord en een hele gave oude kaassnijder. 
Mocht je interesse hebben? Ik verkoop hem, hij staat in mijn webshop.
Klik op de knop rechtsboven of ga naar www.degraanzak.nl

Ik ben ook bezig met het opknappen van een medaillonstoeltje. 
Mooi, ik hou van oude ambachten. Heb er echt respect voor gekregen nu ik er mee bezig ben. Vakmanschap is meesterschap.
Wordt vervolgd.....

P.s.: Mijn blog is ook te volgen op Huisje kijken. Dit is een leuke site met nog meer woonfanaten zoals ik. Aangezien deze blog nog steeds wat technische problemen heeft, gooi ik mijn blogs ook op Huisje kijken. Maar blijf ook aub hier hangen.
Dit is toch mijn kindje(3), naast mijn grote zoon (1) en hondekind (2) Dat waardeer ik enorm. Bedankt lieve volgers.

Een reactie posten